tiistai 21. tammikuuta 2014

Talviaamujen pelastukset

Tiedättekö sen tunteen, kun pakkasaamuna joutuu nousemaan aamuvarhain lämpimän peiton alta? Oon ehkä maailman huonoin aamuihminen talvisin. Varmaan useampana kuin yhtenä aamuna viikossa käy mielessä, että mieluummin lopetan koulun ja työt kuin nousen tästä sängystä :) Mutta useimmiten kuitenkin nousen…tosin kovan henkisen kamppailun jälkeen. Olen aikaisemminkin jo maininnut, että silloin tällöin on kiva palkita aamuisin itseään, kun pääsee sängystä ylös. Nykyään tällaisiin palkintoihin ei kuitenkaan ole juurikaan aikaa, koska töihin on lähdettävä ja aikataulut pukkaa päälle. Mikä sitten pelastaa kylmät talviaamut, kun mikään ei tunnu miltään?

Puuro! Puuro on ihan ensimmäinen asia aamuisin, joka kohentaa mielialaa. Ensinnäkin se on terveellistä ja täyttää yön jälkeen tyhjyyttä ammottavan vatsan. Toisekseen musta on ihanaa lusikoida puurolautanen rauhassa omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni, kun kaikki muu mun aamuissa on yleensä yhtä sekasortoa :)





Yksi asia, jota ilman en voisi kuvitellakaan tulevani toimeen, on pipo. Luojan kiitos pipot on keksitty! Mä käytän talvisin pipoa joka paikassa. Sisällä, ulkona, töissä, viihteellä…ihan missä vaan. Pipo päässä ei päätä palella, eikä tarvitse huolehtia huonoista hiuspäivistä. Pipo pelastaa kiireaamut. Tai noh, kaikki aamut yleensäkin…






Jos niitä herkkuja nyt sattuu olemaan - ja nyt ei puhuta mistään mättöherkuista, niin ne todellakin pelastavat talviaamut! Mahtavuutta on herätä aamulla ja muistaa, että keittiöstä löytyy itse tehtyä gluteenitonta, sokeritonta herkkua - sallittua herkkua. Johan tekee mieli nousta sieltä peiton alta ;)




Last but certainly not least: KAHVI! Minun ihana mies on niin kultainen, että monesti aamuisin keittää mulle kahvit, vaikka ei itse edes juo kahvia. Kun vihdoin ja viimein könyän sängystä ylös, odottaa vastakeitetty kaardemummakahvi valmiina <3 Silloin kun muru ei ole kahvia keittämässä, löytyy työmatkan varrelta toinen pelastus, Starbucks! On ihanaa napata kahvi mukaan ja hörppiä sitä sitten rauhassa päivän töitä aloitellessa…




Tällaisista pienistä asioista olen siis kiitollinen näinä kylminä talviaamuina :)















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti