perjantai 1. marraskuuta 2013

Vastoinkäymisistä voittoon

On sellaisia päiviä, kun kaikki ongelmat tuntuu ihan ylitsepääsemättömiltä ja koko päivä tuntuu olevan suoraan sanottuna ihan peestä. Mulla on ollut viime aikoina ikävä kyllä aika paljon tällaisia päiviä, koska vastoinkäymisiä on ilmennyt lähiaikoina paljon. Tuleeko teillä koskaan sellainen olo, että vastoinkäymisiä kohdatessa tuntuu aivan maailmanlopulta? Mulla nimittäin saattaa joku yksittäinen pienikin asia vaikuttaa mun mielialaan niin paljon, että paisuttelen asian mielessäni aivan älyttömiin mittasuhteisiin.

Eilen olin ihan älyttömän stressaantunut, koska olin pyöritellyt tiettyjä vastoinkäymisiä mielessäni jo aamusta asti. Sitten sain viestin entiseltäni kämppikseltäni Torniosta, että hän oli aivan stadin ytimessä ja ois kiva nähdä! PELASTUS! Vietin keskellä päivää parisen tunnin tauon kaikesta häseltämisestä ja stressaamisesta ja istuin pubissa (soodalla) kahden vanhan ystävän kanssa. Kertakaikkisen silmiä aukaiseva pubireissu, vaikkei tehty kerrassaan mitään :D Illan päätteeksi kun tulin kotiin, niin siellä odotti vielä tämä:







Mun poikaystävä oli päättänyt, että mä saan viettä toiset synttärit hänen kanssaan, koska viime lauantain vietin synttereitä ystävien kanssa. Ihana mies! Ainakin aina välillä... ;) Nämä pienet asiat, ystävien tapaaminen ja ihana yllätys kotona saivat minutkin oivaltamaan, että ne asiat joista stressaan päivät pitkät ovat loppupeleissä pieniä vastoinkäymisiä ja että kaikista tärkeintä on kuitenkin viettää aikaa rakkaiden ihmisten kanssa ja panostaa siihen sosiaaliseen puoleen elämässä - työ, koulu, ym. asiat kyllä järjestyvät aina. No stress.

Kun siis seuraavan kerran kohtaat vastoinkäymisiä, älä päästä asiaa paisumaan mielessäsi. Pistä asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Mieti, mitä voit asialle tehdä ja hoida se mahdollisimman pian pois alta. Mitä kauemmin venytät asian hoitamista tai mitä kauemmin asiaa surkuttelet, sitä pahemmaksi tilanne pääsee ja se sitä helpompi on paisutella asiaa. Muista, että elämässä tärkeimmät asiat eivät ole materiaalia, ei koulua, ei työtä, vaan ihania ihmisiä. Läheiset ovat niitä, jotka kuitenkin loppupeleissä ovat aina tukena ja turvana, auttavat ja lohduttavat <3



No more stress :)




2 kommenttia: